یک گام به جلو (مفاهیم بیشتر و شناخت ابزار در Adobe Captivate)
امروز چند مفهوم جدید را توضیح میدم.از درسای قبل یاد گرفتیم master slide چی هست.حالا شما صفحه اصلیا ساختید.این فقط اول کاره .یه سری وسیله نیاز دارید که بتونید تو این صفحه قرار بدید تا فایلتون کامل بشه .یه مثال میزنم. شما یه کمد دیواری دارین یه سری جعبه های کوچیک میچینین توش بعد هر کدوم این جعبه ها میشن جای یه چیزی .یکیش ماله جوراب .یکیش جایه لباسای قدیمی و به همین منوال .به هر کدوم از این جعبه ها تو Captivate و یا کلا تو هر نرم افزاری از این دست میگن object حالا باید این object یا اشیا را بشناسیم.
تو Captivate این اشیا به چند دسته تقسیم شدن.ولی کلا دو دسته شی داریم یکی تعاملی یکی غیر تعاملی .بر میگردم به مثال کمد. اگه یکی از این جعبه ها کد رمز داشته باشه تا شما رمز اونا وارد نکنی هیچ کاری انجام نمیده (ابن دسته میشه تعاملی) یعنی نقش کاربر تو این Object پر رنگه.مثال واضحشم bottun است.ولی یه جعبه ساده فقط نقش حفظ وسایلتون را داره (این دسته میشن غیرتعاملی)و کاریر فقط نقش ناظر را برای این Object بازی میکنه.مثل text caption که یک شی غیرتعاملی می باشد.
نکته دیگه ای که باید بگم هر object یکسری خصوصیاتی داره که دست شما را برای کار با اشیا باز میزاره.تو مثال کمد ,رنگ ، شکل و غیره میشن خصوصیات این اشیا چه تعاملی چه غیر تعاملی.این خصوصیات یا property خودشون باز به چند دسته تقسیم میشن .یکیشون فقط رو شکل و قیافه object مانور میده یکی دیگه رو کاری که قراره اون object انجام بده و آخری یسری خواصه که فقط مختصه اون شی است.
کل این مفاهیم را با یه فایل captivate براتون گذاشتم.امیدوارم این مطالب به دردتون خورده باشه.
دریافت
عنوان: دومین قسمت کار عملی با نرم افزار
حجم: 1.56 مگابایت
توضیحات: به صورت mp4
رمز فایل :fekrokar
- ۹۵/۱۱/۱۳
- ۲۵۵ نمایش